1. Reklamace případných vad se řídí reklamačním řádem RD Rýmařov s.r.o. Předmět plnění je vadný, neodpovídá-li smlouvě. V případě, že má předmět plnění při přechodu nebezpečí škody vadu, zakládá to kupujícímu práva z vadného plnění. Za vadu se považuje i jiné než objednané plnění či plnění v menším než sjednaném množství.
2. Kupující je povinen zaslat oznámení o reklamaci spolu s popisem vady anebo jeho částí RD Rýmařov s.r.o. k odbornému posouzení, a to e-mailem na adresu uvedenou v záhlaví příslušné smlouvy na adresu sídla RD Rýmařov s.r.o. Tato povinnost je splněna i tehdy, zašle-li kupující takové oznámení s popisem vady na emailovou adresu RD Rýmařov s.r.o. uvedenou v záhlaví příslušné smlouvy.
3. RD Rýmařov s.r.o. zašle Objednateli potvrzení o uplatnění reklamace, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od přijetí reklamace, na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v záhlaví příslušné smlouvy, nebo na e-mailovou adresu, kterou kupující sdělí při uplatnění reklamace.
4. RD Rýmařov s.r.o. je povinen o reklamaci rozhodnout bez zbytečného odkladu ode dne jejího přijetí. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k odbornému posouzení vady. RD Rýmařov s.r.o. vyřídí reklamaci včetně odstranění vady nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění a dodání reklamovaného předmětu plnění nebo jeho části.
5. Reklamace se považuje za vyřízenou okamžikem, kdy RD Rýmařov s.r.o. informuje kupujícího o jejím vyřízení a jakým způsobem se tak stalo. Informaci o vyřízení reklamace zašle RD Rýmařov s.r.o. na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou při zadání objednávky, nebo na e-mailovou adresu, kterou kupující sdělí RD Rýmařov s.r.o. při uplatnění reklamace.
6. Nebezpečí škody na předmětu plnění přechází na kupujícího jeho převzetím od provozovatele kurýrních či poštovních služeb. V případě, že kupující předmět plnění při jeho doručování nepřevezme, přechází na něj nebezpečí škody na předmětu plnění okamžikem, kdy mu bylo umožněno s předmětem plnění nakládat.
7. Kupující je povinen prohlédnout předmět plnění co nejdříve po přechodu nebezpečí škody a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. RD Rýmařov s.r.o. odpovídá kupujícímu za to, že předmět plnění nemá při přechodu nebezpečí škody vady, zejména, že:
a) předmět má vlastnosti, které si strany ujednaly a chybí-li takové ujednání, pak vlastnosti, které lze očekávat s ohledem na povahu díla;
b) se předmět plnění hodí k účelu, který pro její použití RD Rýmařov s.r.o. uvádí nebo ke kterému se předmět plnění této povahy obvykle používá;
c) je předmět plnění dodán v odpovídajícím množství;
d) předmět plnění vyhovuje požadavkům právních předpisů.
8. V případě, že charakter vady předmětu plnění představuje podstatné porušení smlouvy, má kupující právo:
a) na odstranění vady dodáním nového předmětu plnění nebo jeho vadné části bez vady, nebo dodáním chybějící části;
b) na odstranění vady opravou předmětu plnění;
c) na přiměřenou slevu z ceny; nebo
d) odstoupit od smlouvy.
9. V případě, že charakter vady předmětu plnění představuje nepodstatné porušení smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může RD Rýmařov s.r.o. dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může RD Rýmařov s.r.o. odstranit podle své volby opravou předmětu plnění nebo dodáním nového předmětu plnění či jeho části. Neodstraní-li RD Rýmařov s.r.o. vadu předmětu plnění včas nebo vadu odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z ceny předmětu, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující bez souhlasu RD Rýmařov s.r.o. změnit.
10. V případě, že je vadná pouze část předmětu plnění, která je oddělitelná od ostatních části, náleží kupujícímu práva z vadného plnění pouze vzhledem k této vadné části předmětu plnění.