Upravit stránku

Menší či větší chyby při stavbách jsou naprosto běžné. Ať u montovaných domů, nebo u domů zděných. Pokud máte spolehlivého dodavatele, postaví se k reklamacím čelem a snaží se chyby co nejrychleji napravit. Jak řešíme reklamace v RD Rýmařov?

Za prvé: Eliminujeme riziko chybovosti

Dá se říci, že je to jakási prevence. Každý dům vzniká nejprve na papíře. Všechny naše typové projekty jsou vymyšlené tak, aby bylo riziko vzniku chyb minimální. U individuálních projektů se projektant vždy snaží předejít potenciálním problémům, které by při stavbě mohly vzniknout. V tom nám pomáhají počítačové programy. Rýmařovský dům se pak rodí v hale, kde hlavní úlohu přebírají stroje. Ty vyrábějí panely s přesností na milimetr. Díky moderní, plně automatické technice je riziko vzniku chyb opravdu minimální.

NOVA 77

Následně prefabrikované panely převezeme na místo stavby, kde nastupuje montážní parta. Naši montéři jsou velmi zkušení a dřevostavby znají od A do Z, ale pořád jsou to jenom lidi. A jak už to tak bývá, s lidskou činností přichází i vyšší riziko chyb. Řadu věcí řešíme subdodávkami – tam využíváme jen spolehlivé dodavatele, které máme prověřené a léta s nimi spolupracujeme. 

Dlouhodobě se snažíme předcházet vzniku závad. To ostatně dokazuje i statistika – loni činily náklady na servis a reklamace pouze 0,6 % z celkových tržeb. To je velmi příznivé číslo, nemyslíte?
Ing. Jiří Pohloudek, výkonný ředitel RD Rýmařov

Za druhé: K případným reklamacím se stavíme čelem

Za rok postavíme kolem 500 dřevostaveb a je tedy naprosto normální, že se setkáváme s reklamacemi. Vždy je řešíme v co nejkratším možném termínu, protože chápeme, že hlavně pro už zabydlenou rodinu nejsou dodatečné opravy nic příjemného.

    KUBIS 74

    Co jsme řešili za reklamace a jak jsme s nimi naložili?

    • Problém s prasklým rámem okna. Zákazník objevil prasklinu v rámu a okno tedy reklamoval. Nejdříve jsme ho opravili speciálním systémovým lepidlem, ale přes zimu znovu prasklo. Následně jsme zjistili, že chyba byla v nevhodně zvolené dilataci vzhledem k velikosti okna a barvě profilu. Na naše náklady jsme nechali vyrobit nové okno s trojskly a namontovali ho. 
    • Střecha a hnízdění ptactva. Každý výrobce střešních krytin doporučuje instalovat pod dvě krajové tašky zábrany proti hnízdění ptáků. Ze zkušeností ale víme, že je toto opatření nedostačující. Proto naši řemeslníci instalují tyto zábrany po celé délce štítu. Náklady jsou minimální a předejdeme tak mnoha nepříjemnostem. 
    • Znečištění fasády od ventilace. Běžně se vyústění ventilace řeší překrytím plastovou mřížkou. V potrubí ale kondenzuje pára s mastnotou, která pak stéká po fasádě a znečišťuje ji. Preventivně jsme proto prodloužili potrubí, aby mohl kondenzát odkapávat mimo fasádu. 
    • Zatečení do konstrukce domu. Taková situace je vždy velmi nepříjemná, ale je potřeba ji neprodleně vyřešit. V tomto konkrétním případě se jednalo o chybnou instalaci odpadního potrubí od sprchového koutu. Potrubí protékalo a vlhkost se projevila v příčce za sprchovým koutem. Jelikož se jednalo o citelný zásah, počkali jsme, až odjeli majitelé na dovolenou a během této doby jsme demontovali poškozenou skladbu kolem podlahy a konstrukci kolem sprchového koutu, opravili potrubí a vše vysušili. Když se majitelé vrátili, všechno bylo v původním stavu.